Kobiece radio
Radio to obok telewizji wciąż popularne medium, które dostarcza informacji i istotnych wiadomości każdego dnia. Oprócz tego za pośrednictwem rozgłośni radiowych docierają do nas wszelkie nowości muzyczne. Możemy słuchać wielu programów tak regionalnych jak i ogólnopolskich. Większość z nich można słuchać w Internecie. Znajdują się tam ciekawe strony ze spisem stacji radiowych. Wystarczy tylko posiadać komputer z dostępem do Internetu.
Oferta stacji internetowych jest przeogromna. Jednak najbardziej popularne są Radio rmf Fm, Zet, Eska i Programy Polskiego Radia. Każde z nich posiada swoje sztandarowe programy, których można słuchać w całym kraju. Również osoby pracujące w tych rozgłośniach radiowych są lubiane i rozpoznawane nie tylko w radiu, ale również w telewizji.
Radio przede wszystkim związane jest z muzyką. Jest obecna w nim w każdej godzinie nadawania. Bardzo popularne są listy przebojów. Do najbardziej znanych należą pop- lista, lista hop- bęc, oprócz tego liczne programy o charakterze „koncertów życzeń”.
Nad powstawaniem programów radiowych czuwają specjaliści: dźwiękowcy, scenarzyści, reżyserzy i dziennikarze. Radio posiada szereg ważnych urządzeń ułatwiających i wspomagających codzienną pracę. Aby radio mogło nadawać potrzebna jest przede wszystkim radiostacja, która umożliwia wysyłanie i odbieranie fal dźwiękowych.
Ważnym elementem przekazu dźwiękowego w radiu, jest reklama. Może ona mieć różną postać. Najczęściej jest to dźwiękowy spot reklamowy: posługujący się nagraniem muzycznym i głosem lektora. Przygotowaniem tego typu promocji zajmują się specjalistyczne agencje reklamowe, które oferują własne nagrania i możliwość skorzystania z banku głosów. Jest to wygodna oferta gdyż pozwala dobrać głos do formy reklamy, reklamowanego produktu i charakteru samego teksty. Z kolei nad oryginalnością tekstów czuwają doświadczone osoby- copywriterzy. Posiadają inwencję twórczą na ciekawe i przyciągające uwagę słuchacza, pomysły.
Reklama radiowa operuje także nagraniami muzycznymi. Nie powinny być one zbyt długie i zagłuszać głosu lektora. Można ich również szukać w bankach muzyki na stronach internetowych firm zajmujących się nagraniami. Spot reklamowy powinien być krótki dosadny i operować potocznym językiem.
Radiem o nieco innym charakterze jest radio katolickie. Audycje i programowe w takim radiu mają charakter katolicki i są związane ściśle z tematyką religijną i kościelną. Transmitują różne nabożeństwa. Niektóre tworzą również programy o tematyce ogólnospołecznej tak jak Radio Plus.